Treść w służbie Twojego biznesu – czyli dlaczego warto oddać tekst w ręce dobrego copywritera?

Po co Ci właściwie ten copywriter? Pomyślisz: „co, ja tekstu nie napiszę?”. Zapewne napiszesz, wszak papier przyjmie wszystko. Tylko… no właśnie, czy dobry tekst reklamowy lub sprzedażowy, odwołujący się do potrzeb klienta, ukazujący w ich kontekście zalety i unikatowość Twojego produktu czy usługi oraz odpowiadający misji Twojej marki, ma być pisany w myśl zasady (parafrazując słowa piosenki): „pisać każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej”? Nie sądzimy 😉. Dlatego, przedstawiamy Wam kilka argumentów przemawiających za tym, że warto postawić na bogatą w wysoką jakość treść i oddać swój tekst w ręce dobrego copywritera!

  1. Słowny budzik

„Jeżeli słowa nie mają żadnego wpływu na zakup – wyeliminuj je do zera, po co marnować czas i uwagę klienta?”. Tak o znaczeniu treści, mówi autor Biblii Copywritingu, Dariusz Puzyrkiewicz. To właśnie treść i słowa, nastawione nie na samo przedstawienie Twojego produktu, ale na pokazanie klientowi, dlaczego właściwie jest mu on potrzebny oraz w czym i jak jego zakup mu pomoże, są kluczem do obudzenia Twojego Klienta. Tworząc tekst sprzedażowy musimy pamiętać, że tak naprawdę, nie przekonujemy ludzi do samego produktu, ale do nowej wizji samych siebie z tym produktem. Dlatego, warto nawiązać w przekazie do głębszych wartości, jakimi kierują się nasi klienci, unikając tzw. błędu avatara – czyli odwołania się tylko do powierzchownej warstwy definiującej naszego klienta (jak np. płeć, miejsce zamieszkania, zawód, hobby, itp.). Ważne też, by pokazać klientowi w jakiej rzeczywistości aktualnie się on znajduje. Po co? Bo wartość danego produktu jesteśmy w stanie ocenić tylko wtedy, gdy możemy go z czymś porównać, mając określony kontekst i tło. To niektóre z kluczowych czynników, które obudzą klienta na nasz produkt. 

2. Jakość nie jakoś…

Nie wystarczy głośniej krzyczeć: „wybierz mnie, wybierz mnie”, niczym osioł ze Shreka, by pozyskać uwagę Klienta. Istotne jest to, by przenieść naszą uwagę z tego o czym mówimy, na to, do kogo mówimy. Po drugiej stronie, nie stoi jakaś niezidentyfikowana masa, tylko konkretny człowiek z daną potrzebą (uświadomioną lub nie). Problemem wielu tekstów jest też to, że ich celem jest sprzedaż sama w sobie, a nie wyjście naprzeciw drugiemu człowiekowi. Mając to na uwadze, retoryka naszych tekstów będzie znacznie lepsza!

3. Jak? Dlaczego? Po co?

Nie bez powodu nasza firma nosi nazwę: „Łapaj teksty! Kreacja słowa”. Samo przelanie myśli na papier nie wystarcza. Potrzebne jest nadanie im odpowiedniej Kreacji. W gąszczu internetowych treści, które każdy z łatwością może zamieścić, coraz trudniej jest znaleźć merytoryczne, oparte na rzetelnym researchu, teksty. Tym bardziej, są one poszukiwane i cenione przez Odbiorców. Istotny jest także sposób, w jaki opowiemy o naszym produkcie czy usłudze. Nie wystarczy samo wskazanie na praktyczne atrybuty i zalety naszego towaru. To właśnie forma naszego przekazu jest wizytówką naszej firmy i odzwierciedleniem naszej marki – nowoczesnej, otwartej na Klienta, życzliwej, takiej za którą stoją konkretni ludzie. Tak zbudowany przekaz jest cechą firm, które są świadome jego znaczenia, i które stawiają na wysoką jakość kontaktu z Klientem. Bo ich marka nie powstała tylko po to, by sprzedawać, ale w odpowiedzi na przekonanie o wartości oferowanego produktu, który spełni określoną potrzebę innych ludzi. Dobry copywriter wie, jak ubrać w słowa to, czym Ty sam zajmujesz się od lat.

Podsumowując – co zyskasz korzystając z usług dobrego copywritera?

  1. Wzrost sprzedaży. Inwestycja w dobry tekst zwróci Ci się wielokrotnie. Zapewni Ci on zainteresowanie Klientów Twoim produktem czy usługą, dostarczy wartościowej wiedzy, wzmocni wizerunek Twojej firmy, jako profesjonalnej i godnej zaufania marki.
  2. Gwarancję jakości. Przygotowany przez dobrego copywritera tekst, jest nie tylko oparty na rzetelnym researchu i dopasowany do celu, jaki ma osiągnąć, ale jest też poprawny gramatycznie, językowo i stylistycznie. Wszystko razem wpływa na pozytywny odbiór Twojej firmy, jako rzetelnej i profesjonalnej marki. Pisząc teksty samodzielnie, często jesteśmy do nich tak bardzo przywiązani, że nie widzimy swoich własnych błędów, nie tylko tych stricte językowych. Nie mając dystansu do napisanego tekstu, znacznie trudniej jest nam go przeredagować czy dokonać niezbędnych, czasem radykalnych, cięć. Dlatego, warto oddać go w ręce profesjonalistów.
  3. Czas. Ty dostarczasz niezbędnych informacji, a profesjonalny tekst powstaje dla Ciebie sam! Dzięki temu, możesz zająć się innymi aspektami rozwoju Twojej firmy.   

Chcesz, by teksty na Twojej stronie internetowej lub fanpage’u sprzedawały i były bogate w treść? Koniecznie daj nam znać! Wypełnimy Twój biznes wartościowym contentem!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *